Herfstworkshop Kristal in De Oostvaarders

Het Kristal mocht ook mee op fotosafari. En weer was het super mooi weer. Is het nou herfst of is het nou nog zomer? Spinnen in overvloed en hier en daar nog een mooie bloem. De atalanta en de dagpauwoog vliegen nog in het rond en die kun je mooi fotograferen. Ook het mosterdzaad bloeit nog. Maar nog geen paddenstoel te zien. Maar dat geeft helemaal niet, want er is altijd wel iets te fotograferen. Het was een vroege vochtige morgen, dus overal lagen mooie waterdruppeltjes op; Kristalhelder.

De eerste prijs. Bloeiend mosterdzaad
Tweede prijs
Derde prijs

Het Spectrum op vakantiekamp in De Kemphaan

Lekker met je schoolmaatjes een hele week op kamp is hartstikke leuk! Midden in de natuur van De Kemphaan. En traditioneel komt KidzKlix dan ook op visite. Met twee groepen van totaal dertig kids gaan we dan een fotosafari maken. FotoJeff en FotoJacob hebben hun handen vol om zo’n grote groep de juiste kant uit te leiden, wat over de natuurvondsten te vertellen en de kinderen ook nog mooie foto’s te leren maken. Missie geslaagd! Zoals altijd eigenlijk. Kinderen in de natuur zijn hele leuke kinderen. Dat doet de natuur nou eenmaal met hen. En FotoJeff en FotoJacob natuurlijk;-) Zo en nou weer naar school stelletje vakantievierders.

Eerste prijs
Tweede prijs
Derde prijs

Argonaut in De Oostvaarders

OBS Argonaut beet het spits af van de serie herfstworkshops die we geven bij Stad & Natuur. Dit jaar weer vijf klassen van de Almeerse basisscholen. De zomer duurt dit jaar wel heel erg lang, dus ook vandaag zomerse temperaturen. De herfst is nog ver te zoeken. De wespspin doet het goed in de OVP en de kinderen hadden nog nooit zo’n groot beest gezien. ‘Zitten hier ook wilde dieren FotoBart?’. KidzKlix is heel nuttig en heel nodig voor de stadse kindjes. Mooi om te zien dat ze telkens weer verrast zijn door heel ‘gewone’ dingen.

Eerste prijs, dagpauwoog.
Tweede prijs.
Derde prijs.

Kinderfeestje in het mooie Bussum

Emma werd 11. Dan kun je natuurlijk naar een pretpark gaan, maar gelukkig wisten Emma’s ouders wat beters. De natuur in! Met KidzKlix natuurlijk. Tien vrolijke kinderen waren zelfs al heel vroeg op na een slaapfeestje om samen een prachtig aangelegd natuurgebied in te gaan naast het Spiegel in Bussum. Er groeide daar heel veel zonnedauw en de kinderen hadden nog nooit een vleesetend plantje gezien. Gelukkig was er ook makkelijk bereikbaar ondiep water, dus de onderwater cameraatjes werden eens flink getest. En dat leverde spannende foto’s op. En daarna aan de kersentaart en genoten ze van hun eigen foto’s. Onderstaand de drie foto’s met de meeste stemmen. Dank je wel Emma voor een hele leuke fotomorgen op een zonnige zondag in september.

Eerste prijs
Tweede prijs
Derde prijs

KidzKlix op de vakantie BSO in Beverwijk

Aan het eind van de zomervakantie van 2016 werden we ingehuurd om de vakantiekids uit Beverwijk een leuke en leerzame fotografie workshop te geven . Eerst in het natuurgebied van het waterschap en de tweede dag in de natuurtuin en groene speeltuinen rondom de BSO. Het was volop zomer. Heet zelfs. Dus de kinderen moesten veel drinken en daar was goed voor gezorgd. Groot voordeel van dit weer was, dat er heel veel vlinders en libellen rondvlogen. De tweede dag presenteerden we de veertig mooiste foto’s aan alle kinderen. En dan blijkt dat ze veel hebben geleerd van de natuur en trots waren op hun foto’s. SKOV bedankt voor jullie gastvrije ontvangst en twee heerlijke fotodagen.

Vakantie fotografen in de natuur. Natuurfotografen dus.