KidzKlix in de Apenheul

Kinderen met een familie jaarkaart konden in de herfstvakantie deelnemen aan de workshop van KidzKlix in de Apenheul. Maar liefst 22 kinderen hadden zich opgegeven. Het was prachtig met de aapjes in herfstkleuren. We kregen twee gidsen mee die ons langs de meest fotogenieke plekjes leiden. Vooral de ringstaart makies en de doodskopaapjes zijn heel tam en poseren graag. Het was al een beetje koud, dus warmden de aapjes zich aan de kinderen, of kropen in hun muts. Soms best eng. Het was een hele tour om alle cameraatjes weer in te nemen, want wie wil er nou stoppen in de Apenheul!

Eerste prijs.
Eerste prijs.
Tweede prijs.
Tweede prijs.
Derde prijs.
Derde prijs.

BSO Partou Jade in de herfstvakantie

Middenin een nieuwe wijk ligt de BSO Jade. Mooi gebouw, mooi plein, leuke sfeer, maar wij willen wildernis! Dus na een wandeling vanaf de BSO door de wijk, naar de natuur. We waren weer verrast hoe dichtbij er altijd wel natuur te vinden is. Alleen jammer dat de boswachter altijd in de herfst gaat zagen. Veel omgezaagde bomen en veel lawaai, maar daar heeft waarschijnlijk alleen FotoBart last van, want de kinderen zien vooral mooie dingen. Dus fotografeerden ze er lustig op los en kwamen terug met weer hele mooie plaatjes. Er waren zelfs nog vlinders!

Eerste plaats.
Eerste plaats.
Tweede plaats.
Tweede plaats.
Derde plaats.
Derde plaats.

KidzKlix in de race voor ‘Mijn Goede Doel Dichtbij’

Lokaal maatschappelijk betrokken zijn, is belangrijk voor Univé Dichtbij. Met het fonds Mijn Goede Doel Dichtbij geven zij hier invulling aan. Eén keer per jaar ondersteunen zij een aantal lokale goede doelen. Het gaat om projecten in onze buurt met een breed maatschappelijk draagvlak. Hier leest u meer over de genomineerde goede doelen. Welk goed doel uiteindelijk ondersteund wordt? Dat bepaalt u! Breng uw stem uit op het project dat u een warm hart toedraagt. De 3 goede doelen met de meeste stemmen ontvangen een bijdrage van maar liefst € 1.500,00. Dus stem op KidzKlix! Zodat we nog meer kinderen van de Nederlandse natuur kunnen laten genieten.

logo-mgd

Groep 3 van Het Paradijs in een nat bos

Eindelijk was er dan regen. En dat zie je meteen terug in het bos. Er waren volop paddenstoelen, te kust en te keur. De Stinkzwam gaat voortaan door het leven als ‘de bos penis’; Fungi Fallus Forest voor de latino’s onder ons. En verder heeeeeeeel veel heeeeeeel grote aardappelboleten. Het leek wel of er een aardappelhandelaar zijn lading was verloren. Zulke grote ook. En de berkendoder en de houtzwam en ….. op de dopjes van de inlandse eik kun je zo fijn fluiten. En het ‘kappen nou’ van FotoBart hielp helemaal niets. Want wat is er nou leuker om grote mensen te plagen. Groep 3 was heerlijk dynamisch en toch ook super relaxt. Fijne fotomiddag gehad in Het Paradijs.

 

Eerste plaats
Tweede plaats
Derde plaats

Kinderfeestje in Hooglanderveen

Afgelopen zaterdagmiddag mochten we weer aanschuiven bij een jarige job. Na de cadeautjes en de taart gaf FotoBart een mooie fotopresentatie en deelde de cameraatjes uit. In het Hoevelakense bos hadden we fantastische 1,5 uur in de natuur. Kikkers en aardappelboleten waren populair. Thuis hebben we weer de mooiste foto’s uitgezocht en de winnaar kreeg een mooi boek.

 

De eerste prijs. De favoriete bruine boskikker.
De tweede prijs
De derde prijs