Wereldberoemd in Almere

Zo af en toe haalt KidzKlix de media. De prijsuitreiking van de fotowedstrijd 2020 haalde de pers van Almere DEZE WEEK. Volgend jaar gaan we veel workshops geven in Flevoland. Dus helpt deze aandacht heel goed om veel kinderen en scholen aan te trekken.


Vroege lente in Etten-Leur

In de nacht nog flinke vorst, en overdag heerlijk warm. Althans in het zonnetje. In een mooi park in Etten-Leur gingen we met maar liefst 13 zondagskinderen op stap. Op zoek naar de eerste tekenen van de lente. Het was even zoeken, maar kinderen vinden altijd wel iets moois. Ook nu weer konden we de winnaar van de dag niet meteen bekend maken, omdat we niet naar binnen mogen voor een activiteit, de fotoselectie en presentatie aan de fotokids. Dus ook nu weer de selectie van de twintig mooiste foto’s van de dag in een slideshow.

Prijsuitreiking fotowedstrijd 2020 in Almere

Eindelijk was het dan zover. Die ene ziekte zat weer eens in de weg. Maar op 1 maart konden we dan toch alle winnaars met hun ouders bij elkaar krijgen in Almere om de prijzen uit te reiken van de fotowedstrijd 2020. Zoals eerder gezegd waren de nummers 1 t/m 3 allemaal afkomstig uit Almere. Stad & Natuur huurt ons jaarlijks in voor een serie workshops en uit hun achterban kwamen alle winnaars. Heel bijzonder, want KidzKlix is door heel Nederland actief. In een vroeg lentezonnetje kregen de kinderen hun prijs uitgereikt. De ouders hadden alles nog geheim weten te houden, dus het was een echte verrassing. Heerlijk die verbaasde en blije koppies!
Onderstaand nogmaals de drie winnende foto’s en een paar sfeerplaatjes van de uitreiking. Stad & Natuur weer ontzettend bedankt voor de perfecte organisatie!

Met ruimschoots de meeste stemmen de eerste plaats.
De tweede plaats
De derde plaats

Rondje Oisterwijkse vennen

Bizar zo warm als het was. Maar liefst 13 graden, terwijl we twee dagen daarvoor nog massaal op het ijs stonden. Dat deden de kinderen vandaag ook. Heel spannend! Op het ven was het ijs al wel bros, maar het kon nog net. Met een hilarische groepsfoto tot gevolg. Het was een hele speelse groep. Je kunt goed merken dat ze bol staan van de energie na die lock down. Heerlijk uitrazen in de natuur. En dan stiekem tussen de bedrijven door toch ook nog van die heerlijke foto’s maken.

Brrrrrr in Vlaarrrrdingen

Het was ijskoud. De laatste winterdag van 2021. In ’t Hofpark in Vlaardingen kwamen 10 kinderen opdagen voor de Petje af winterworkshop. Corona proof lekker in de buitenlucht. FotoBart werd eigenlijk rond geleid door de kinderen. Zij wezen mij op de winterakoniet, de eerste voorjaarsbloeier in de sneeuw en de prachtige exotische halsbandparkieten die al bezig zijn met hun nesten in boomholtes. Tussen alle schaatsers en sleetje rijders door hebben we toch nog voldoende natuurbeleving gehad. Het ‘aaaaah is het nu al afgelopen?’, klonk als muziek in de oren! Ook nu weer onderstaand de 20 mooiste van de dag. De kinderen kunnen later de winnaar kiezen als ze weer naar binnen mogen.